تاثیر بازاریابی پیامکی

تاثیر بازاریابی پیامکی در موفقیت کسب و کارها چیست؟

تاثیر بازاریابی پیامکی مسئله‌ای نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. به عنوان یک بازاریاب دیجیتالی، عادت کرده اید که از کانال‌هایی مثل ایمیل، تبلیغات بنری در سایت، Google Adwords  و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. اما دستگاه‌های تلفن همراه برای رسیدن به یک مخاطب بسیار هدفمند و پذیرنده، کانال کاملا جدیدی را باز می‌کنند: بازاریابی پیامکی. استفاده از پیام کوتاه به سرعت به عنوان یکی از بهترین و مطمئن ترین راه‌ها برای برقراری ارتباط موفقیت آمیز با مشتری شما ظاهر می‌شود. چرا که با مشتریان حتی دارای تلفن همراه ساده هم می‌توان ارتباط برقرار کرد.

ممکن است از خود بپرسید، “چرا باید از بازاریابی پیامکی استفاده کنیم؟” پاسخ ما ساده است: “مشتریان شما در حال ارسال پیامک هستند، پس چرا شما نباشید؟” بازاریابی پیامکی به شما فرصتی مناسب می‌دهد تا در هر روز و هر ساعت با مشتریان خود در ارتباط برقرار کنید.

تاثیر بازاریابی پیامکی

تاثیر بازاریابی پیامکی را در موفقیت کسب و کارها

در ادامه مقاله عواملی که تاثیر بازاریابی پیامکی را برای موفقیت کسب و کارها افزایش می‌دهد و بازدهی آن را بالا می‌برند، معرفی و بررسی می‌شود.

1-شخصی است.

مشتریان شما ارتباط بسیار شخصی با تلفن‌های خود دارند. این راهی است که آنها با دوستان و خانواده خود تعامل می‌کنند. در واقع، این اولین چیزی است که اکثر افراد هنگام بیدار شدن با آن مواجه می‌شوند. هنگامی که بخواهید برند خود را از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان معرفی کنید به تایید و مجوز آنها احتیاج دارید. یک راه فوری و صمیمی تر برای مکالمه یک به یک با مشتری خود خواهید داشت.

2-ساده است

بازاریابی پیامکی هدفمند راهی برای تجارت با مشتریان ایجاد می‌کند. کاری ساده تر از ارسال متن از طریق پنل اس ام اس برای معرفی برند و محصولات به مشتریان نیست. برای بازاریابان، ترفند این است که بتوانند با محدود کردن حدود 160 کاراکتر پیامک جذاب و کاربردی ارسال کنند. برگزاری مسابقات، نظرسنجی و ارائه کد تخفیف، می‌تواند تاثیر بازاریابی پیامکی شما را افزایش داده و بازدهی آن را بالا ببرد. می‌توانید شماره سامانه پیامکی خود یا یک کد کوتاه در سایت، ایمیل و صفحات و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی خود درج کنید. این می‌تواند یک روش اثبات شده برای جذب مشتری به سمت انتخاب خدمات و سرویس‌های بازاریابی پیامکی شما باشد.

3-بسیار هدفمند است.

اگر متن پیام کوتاه شما برای هر مخاطب به طور اختصاصی منتشر شود و جنبه شخصی و صمیمانه داشته باشد، بیشتر او را ترغیب به ادامه استفاده از سرویس پیام کوتاه شما می‌کند. می‌توانید پیشنهادات تخفیف و شرکت در مسابقه و نظرسنجی را ا یک متن کلی برای تحت پوشش قرار دادن عموم مخاطبان بفرستید. سعی کنید بیش از حد اس ام اس تبلیغاتی نفرستید تا مخاطب اذیت نشود و از ادامه استفاده از سرویس پیامکی شما منصرف نشود. فرستادن 2 تا 4 پیامک در هر ماه برای هر مشتری ایده آل و مناسب است.

 

4-از کانال‌های دیگر بهتر است.

بازدهی و تاثیر بازاریابی پیامکی فوری مشخص می‌شود. در مقایسه با سایر کانال‌های تبلیغاتی، بازاریابی پیامکی می‌تواند منجر به افزایش میزان تعامل و ROI قابل پیش بینی شود.

5-اجرا، مدیریت و پیگیری آن آسان است.

با کمک پنل‌های پیام کوتاه، می‌توانید به سرعت و به راحتی عملکرد هر کمپین پیامکی را کنترل و اندازه گیری کنید. از آنجا که بازاریابی پیامکی مبتنی بر دریافت مجوز از مخاطب است، شما شروع خوبی ندارید. اما دقیقا می‌دانید به چه کسی پیام را ارسال می‌کنید و به همین دلیل، می‌توانید داده‌های بسیار خاصی را در مورد مشتریان خود ثبت کنید از جمله جنسیت، سن، علائق، تاریخ خرید و موارد دیگر! بازاریابی پیامکی، اگر به درستی در CRM شما یکپارچه شده باشد، به شما امکان می‌دهد عملکرد زمان واقعی کمپین‌های بازاریابی پیامکی خود را اندازه گیری کنید.

منبع: twilio.com

, ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست