موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی یکی از بهترین راهکارها برای دستیابی و جذب مشتریان است. بررسیها نشان میدهد که کاربران به طور متوسط 68 درصد از زمان خود را برای گشت و گذار در تلفنهای هوشمند خود صرف میکنند، بنابراین معقول است که بهترین مکان برای دستیابی به مشتریان شما، از طریق تلفن همراه آنها است.
قبل از پی بردن به مزایای موبایل مارکتینگ خود این را در نظر بگیرید؛ طبق تحقیقات Hubspot ، 70٪ از افراد از نمایش تبلیغات نامطلوب در تلفن همراه خود شاکی هستند. در حقیقت، مسدود کردن آگهیهای تلفن همراه نسبت به سال گذشته 90٪ افزایش یافته است که این یک معضل دشوار برای بازاریابان است. در حالی که تلفنهای همراه در بین مخاطبان همه گیر هستند، تبلیغات سنتی موبایلی دیگر لزوما موثرترین وسیله بازاریابی نیستند.
بنابراین، با کاهش راندمان تبلیغات موبایلی، بهترین راه برای برقراری قدرت رو به رشد موبایل برای ارتباط با مخاطبان مورد نظر خود چیست؟
اس ام اس!
دلایل برتری اس ام اس بر دیگر ابزارهای موبایل مارکتینگ
در زیر ما فقط برخی از دلایل ذکر شده برتری اس ام اس بر دیگر ابزارهای موبایل مارکتینگ را بررسی میکنیم:
1-در دسترس است.
تلفنهای همراه برای بسیاری از کاربران تقریبا به یک اندام اضافی تبدیل شدهاند، به طوری که 90٪ از مردم دستگاه خود را همیشه در دسترس قرار میدهند. در نتیجه، اس ام اس از نرخ باز بی نظیر 98٪ برخوردار است و آن را تبدیل در دسترس ترین روش ارتباطی میکند.
2-سریع است.
پیامکهای انبوه به مدت چند ثانیه به صدها، هزاران و حتی میلیونها نفر در سراسر جهان ارسال میشود، و این باعث میشود استفاده از سامانههای پیام کوتاه برای بازاریابی نه تنها موثر بلکه سریع باشد. از این گذشته، ایجاد و راه اندازی یک کمپین پیامکی از طریق بسترهای تحت وب، میتواند بسیار سریع و به راحتی انجام شود. این خصوصا هنگام اجرای کمپینها و تبلیغات لحظه آخری مفید است. سرانجام، با پیامک، پیام شما احتمالا ظرف چند دقیقه از انتشار توسط مخاطبان تان دریافت میشود که 95٪ پیامکها در مدت 3 دقیقه از زمان دریافت باز میشوند.
3-نرخ کلیک بالایی دارد.
پیامک نه تنها سریع و دسترس بوده بلکه مؤثر است. مطابق گفته FunMobility ، که نرخ کلیک مشتریان را ارزیابی کرده است، میانگین نرخ کلیک از طریق اس ام اس 36٪ بوده است. این آمار بسیار قانع کننده دیگری برای هر بازاریاب است، به ویژه زمانی که آن را با بازاریابی ایمیلی مقایسه کنید که نرخ کلیک در حد بسیار متوسط 3.2٪ است.
4- ایجاد و ارسال آن آسان است.
ایجاد و راه اندازی یک کمپین بازاریابی پیام کوتاه یک فرایند نسبتا سادهای دارد که میتواند در صرفه جویی در وقت و هزینه برای کسب و کارتان بسیار موثر باشد. تنها با 70 کاراکتر برای پیامک فارسی و 160 کاراکتر برای پیامک انگلیسی، نیازی به تولید محتوای خلاقانه گران یا پر هزینه نیست. علاوه بر این، با استفاده از بسترهای تحت وب، میتوانید بدون نیاز به برون سپاری به یک آژانس تبلیغاتی، خودتان به راحتی کمپینهای پیامکی ایجاد کرده و ارسال کنید.
5-موانع و محدودیت کمتری دارند.
اس ام اس های انبوه بسیاری از فیلترهایی را که ایمیل و شبکههای اجتماعی توسط آنها محدود میشود، ندارند. طبق مطالعهای که توسط شرکت بازاریابی Return Path انجام شده است، 21٪ ایمیلهای تجاری در پوشه هرزنامه منتشر یا بلافاصله مسدود میشوند. با استفاده از یک سرویس پیام کوتاه آنلاین، تجارت شما میتواند با تلفن همراه تقریبا به هر فردی برسد. همیشه بخاطر داشته باشید که قوانینی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و همه فرستندگان باید قبل از ایجاد کمپین پیامکی از عملکرد SPAM آگاه باشند.
6-کم هزینه است.
بازاریابی از طریق تلویزیون و رسانههای چاپی در مقایسه با خدمات پیامکی انبوه هزینههای بیشتری دارد. کسب و کارها میتوانند با استفاده از پیام کوتاه با پیامهایی که فقط چند ریال هزینه دارند، بازده بسیار بالاتری از سرمایه گذاری به دست آورند. این که آیا شما صاحب یک شرکت بزرگ چند ملیتی هستید یا یک تجارت کوچک را اداره میکنید، میتوانید با حداقل هزینه و تلاش به هزاران مشتری بالقوه برسید.
در دنیای دیجیتال امروز، استفاده از تلفن همراه در زندگی روزمره ما حیاتی شده است. در حال حاضر بیش از 5 میلیارد نفر در سراسر جهان دارای تلفن همراه هستند، رقمی که انتظار میرود طی سالهای آتی رشد چشمگیری داشته باشد. ما برای خرید همه چیز، از خرید مایحتاج روزانه، رزرو بلیط حمل و نقل، سفارش غذا، معاشرت، بانکداری، مدیریت وظایف و خواندن اخبار از موبایل استفاده میکنیم. برای مشاغل، این یک فرصت منحصر به فرد ایجاد می کند.