شاید تابه‌حال برای شما یا اطرافیان‌تان پیش آمده باشد که بخواهید به پرینت پیامک‌ها و تماس‌های یک سیمکارت دسترسی داشته باشید. این سیمکارت می‌تواند متعلق به شما یا فرد دیگری باشد. گاهی افراد به دلایل شخصی نیاز دارند که پرینت تماس‌ها و پیامک‌های شخصی خود را دریافت کنند. گاهی هم به دلیل بروز جرم‌هایی، نیاز است تماس‌ها و پیامک‌های شخص دیگری از طریق قانون پیگیری شود.

در این مقاله قصد داریم تا به پرسش برای گرفتن پرینت تلفن چه مدارکی لازم است؟ پاسخ دهیم. با ما همراه باشید تا مطلع شوید که برای دریافت پرینت تلفن خود و دیگران به چه مراحل و مدارکی نیاز دارید.

معرفی دو روش اصلی برای گرفتن پرینت پیامک‌های موبایل

دریافت پرینت پیامک‌ها نیز به دو روش انجام ‌می‌شود. چنانچه بخواهید از لیست و جزئیات پیامک‌های شخصی خود پرینت بگیرید، باید از طریق مراحل قانونی اقدام کنید. زیرا اپراتور‌ها به هیچ وجه اجازه پرینت پیامک‌ها حتی برای مالک سیم کارت را ندارند. افراد فقط در صورتی مجاز به گرفتن پرینت هستند که دستور چاپ از سمت مراجع قضایی دستور صادر شده باشد. در بخش‌های بعدی این مطلب به فرآیند دریافت پرینت تلفن اشاره خواهیم کرد.

دریافت پرینت پیامک‌های ارسالی از طریق پنل‌های اس ام اس نیز برای صاحبین این پنل‌ها امکان پذیر است. شما می‌توانید برای دریافت لیست و پرینت پیامک‌های ارسالی خود، از طریق پنل مدیریت  اقدام کنید.

پرینت تماس‌های سیمکارت شخصی را چگونه دریافت کنیم؟

معمولا دریافت ریز مکالمات، زمانی انجام می‌شود که پای مسائل قضایی در میان باشد. اما گاهی هم پیش می‌آید که مثلا مبلغ قبض تلفن شما بیشتر از حد معمول بوده و شما بخواهید ریز مکالمات خود را دریافت کنید. تا چند سال قبل دریافت پرینت‌ها، حتما باید با مراجعه حضوری به دفاتر مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه انجام می‌شد. اما امروزه شما می‌توانید با ورود به سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که اپراتورها به مشتریان ارائه می‌دهند، پرینت تماس خودتان را دریافت کنید. به این صورت که از طریق ورود به سایت‌های مربوطه می‌توانید به گزینه دریافت خلاصه تماس‌ها در بازه‌های زمانی مشخصی دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت نیاز می‌توانید برای دریافت پرینت تلفن همراه خود، به صورت حضوری به مراکز خدماتی اپراتور مربوطه مراجعه کنید. مراکز خدمات اپراتور با هویت کاربران را به سرعت تشخیص داده و اقدام به صدور پرینت اس ام اس‌های تلفن همراه می‌کنند.

برای گرفتن پرینت تماس‌های سیمکارت شخص دیگر، چگونه اقدام کنیم؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که در صورت نیاز می‌توانند به تماس‌های همسرشان یا اشخاص دیگر دسترسی داشته باشند. اما این عمل انجام پذیر و ممکن نخواهد بود مگر اینکه دلایل کافی برای دریافت اطلاعات، به مراجع قضایی ارائه داده شود.

تمامی اطلاعات مربوط به مکالمات و اس ام اس‌های هر سیم کارت توسط اپراتورها نگهداری شده و قابل بازیابی هستند. خود شخص مالک در صورت نیاز می‌تواند به راحتی به جزئیات تماس‌ها و پیامک‌های ارسالی خود دست‌یابی داشته باشد. در واقع تنها می‌تواند جزئیات پیامک‌هایی را ببیند که از سیمکارت خودش برای مخاطبین ارسال شده است. این اطلاعات و جزئیات شامل مواردی همچون زمان دقیق تماس یا پیامک و شماره تلفن مخاطب است. اما متن پیامک‌های ارسال شده در اختیار مالک قرار نخواهد گرفت.

شرایط دریافت پرینت پیامک‌های پنل‌های اس ام اس متعلق به دیگران چیست؟

طبق قانون، صلاحیت و اجازه دسترسی به اطلاعات تلفن شخص دیگر (تماس‌ها و پیامک‌ها)، نیاز به بررسی و تایید قاضی پرونده دارد. در صورت تشخیص قاضی، هماهنگی‌های لازم با رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه به عمل خواهد آمد. در صورتی که مجوز صادر شود، پرینت اطلاعات مورد نیاز از اپراتور مربوطه دریافت می‌شود.

روزانه تعداد بسیاری پیامک با مضمون برنده شدن در انواع قرعه کشی برای افراد ارسال می‌شود. هدف از ارسال این پیامک‌ها کلاه برداری از مردم عادی است. در این شرایط گیرنده پیام به تنهایی نمی‌تواند برای گرفتن پرینت پیامک از پنل‌های پیامکی متعلق به دیگران اقدام کند. گیرنده پیام باید برای پیگیری این پیامک‌ها از طریق مراجع قانونی عمل کند. متاسفانه  به گونه‌ای است که افراد سودجو به راحتی پنل‌های پیامکی را تهیه کرده و برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

ضرورت حضور مالک سیم کارت هنگام گرفتن پرینت خط تلفن

توجه داشته باشید که حتی در صورت پذیرفته شدن درخواست پرینت تلفن، این امر باید حتما با رضایت و حضور مالک سیم کارت انجام شود. یعنی حتی اگر شرایط شما مشمول دریافت پرینت تلفن شخص دیگری باشد، در صورتی که صاحب خط تلفن حضور نداشته باشد، این کار انجام نخواهد شد.

تنها در دو صورت می‌توان بدون حضور مالک پرینت تلفن آن را دریافت کرد و آن هم موقعی است که فرد مالک فوت کرده یا اینکه خود مالک، متهم باشد. البته در این حالت هم تبصره‌های بسیاری برای دریافت پرینت تلفن وجود دارد.

در آخر باید بگوییم که تمام این ضوابط و مراحل مربوط به زمانی است که شما بخواهید کارکرد یک سیم کارت شخصی را پیگیری و پرینت کنید. برای اینکه به راحتی بتوانید به تمامی پیامک‌های ارسالی خود دسترسی داشته باشید، توصیه می‌کنیم از نرم افزار ارسال پیامک رایگان از طریق اینترنت استفاده کنید.

برای گرفتن پرینت تلفن چه مدارکی لازم است؟

گرفتن پرینت پیامک‌ها در صورتی که دستوری از سمت مراجع قضایی صادر نشده باشد، غیر قانونی و غیر قابل انجام است. اما گاهی شرایطی پیش می‌‌آید که برای پیگیری اشخاص یا اتفاقاتی، نیاز به این کار ضروری می‌شود. امروزه ارسال پیامک برای تهدید یا باج گیری رایج شده است. در چنین مواقعی، شما نیاز دارید که با ارائه پرینت پیامک‌های ارسالی یا دریافتی خود، این امر را ثابت کنید.

برای دریافت پرینت تلفن، ابتدا باید درخواست خود را در دفاتر اپراتورها ثبت کرده و سپس به دادگاه قضایی مراجعه کنید. در این مرحله باید دلایل کافی و قابل قبول برای دریافت پرینت تلفن را شرح دهید. سپس باید منتظر بمانید تا درخواست و دلایل ارائه شده از طرف شما، بررسی و تایید شود. باید دقت کنید که دلایل موجهی برای درخواست خود داشته باشید؛ چراکه در صورت عدم تایید درخواست شما توسط قاضی، صدور درخواست مجدد غیرممکن خواهد بود.

فراز اس ام اس، معتبرترین سامانه ارسال پیامک از طریق اینترنت

در این مقاله تلاش کردیم تا به سوال برای گرفتن پرینت تلفن چه مدارکی لازم است، پاسخ دهیم. همچنین روش‌های مختلف برای گرفتن پرینت تلفن برای سیم کارت‌های شخصی و پنل‌های پیامکی را شرح دادیم. پنل‌های پیامکی یکی از نیازهای اساسی سازمان‌هایی است که از طریق فضای مجازی فعالیت می‌کنند. به همین دلیل تهیه پنل اس ام از مراکز معتبر یکی از دغدغه‌های سازمان هاست.

فراز اس ام اس یکی از بهترین و معتبرترین مراکز فروش پنل‌های پیامک است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با 74853-021 تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان این مجموعه دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
گفتگو
شروع گفتگو