همان‌قدر که پیامک‌های تلفن همراه متلاطم و مختصر هستند، همچنان به عنوان مکاتبات واجد شرایط هستند. و از آنجایی که ما برای سایر مکاتبات متنی – مانند نامه ها و ایمیل – ارزش گذاری و ذخیره می کنیم، طبیعی به نظر می رسد که ممکن است بخواهیم پیام های متنی را نیز ذخیره کنیم. مشکل این است که ذخیره پیام های متنی از تلفن همراه چندان آسان یا راحت نیست.

تلفن‌های همراه یا تلفن همراه را می‌توان به دو نوع «پایه» و «هوشمند» تقسیم کرد. هر دو نوع متن، مخاطبین و سایر اطلاعات را در درایو یا سیم کارت قابل جدا شدن ذخیره می کنند. اگر می‌خواهید پیام‌های متنی/اس ام اس را ذخیره کنید، باید آن‌ها را از تلفن و به هر وسیله ذخیره‌سازی که چیزهای دیجیتال شخصی خود را قرار می‌دهید، انتقال دهید.ذخیره پیام های متنی برای تلفن های معمولی دشوارتر است. شما باید گوشی را باز کنید، سیم کارت آن را بردارید و محتویات کارت را از طریق یک سیم کارت خوان نمایش دهید. خواننده دستگاه ارزان قیمتی است که به کامپیوتر وصل می شود. سیم کارت را در خواننده قرار می دهید، محتویات کارت را نمایش می دهید و پیام های متنی را در رایانه کپی می کنید.فرمت “Text” – یا TXT – پیام‌های متنی یکی از کم‌پیچیده‌ترین فرمت‌های فایل است، بنابراین می‌توانید محتوای یک فایل پیام متنی را با یک ویرایشگر متنی اصلی نمایش دهید. شما حتی می توانید آن را از طریق یک مرورگر نمایش دهید. فایل های متنی با چندین برنامه مختلف به خوبی هماهنگ می شوند.

سیم کارت خوان

تلفن های هوشمند کنترل بیشتری روی پیام های متنی به شما می دهند. می توانید فایل ها را از تلفن خود از طریق کابل به رایانه انتقال دهید یا فایل ها را به صورت بی سیم از طریق بلوتوث انتقال دهید. منابع نرم افزاری زیادی برای دسترسی، مشاهده و دستکاری فایل ها وجود دارد. من یک برنامه خوب 1.99 دلاری برای گوشی هوشمند خود دارم که پیام‌های متنی گوشی من را نمایش می‌دهد و به من این امکان را می‌دهد که همه آنها را به عنوان یک فایل (با انتخاب از چند فرمت فایل مختلف) در رایانه خود ذخیره کنم.

این برنامه محتویات فایل اس ام اس را در چهار دسته نمایش می دهد: ADDRESS (نام صفحه شخصی که با او متن تبادل می کنم)، DIR (مسیری که متن در مکالمه می رود، چه برای من ارسال شده باشد یا نه. من آن را به ADDRESS، DATE (تاریخ و ساعت ارسال متن) و TEXT (متن خود متن) ارسال کردم.

برخی از نرم افزارهای پیام متنی تلفن همراه به شما امکان می دهند متن هایی را که فکر می کردید از تلفن همراه خود حذف شده اند بازیابی کنید. این امکان پذیر است زیرا وقتی یک پیام متنی را حذف می کنید، در واقع پاک نمی شود. اگرچه تلفن به شما می‌گوید که متن حذف شده است، اما در واقع تلفن متن را برای مدتی در حالت شبح نگه می‌دارد و فضایی را که متن در آن قرار دارد خالی و در دسترس متن جدید قرار می‌دهد.

اگر متن جدیدی بیاید و به فضایی نیاز دارد که متن به اصطلاح “حذف شده” شما در آن قرار دارد، متن جدید متن قدیمی را بازنویسی می کند (که هنوز در فضای “در دسترس” قرار دارد). اگر متن جدیدی بیاید و فضایی برای پارک پیدا کند و به فضای موجود پیام «حذف شده» نیاز نداشته باشد، پیام حذف شده، دور از چشم، به وجود خود ادامه خواهد داد، تا زمانی که در نهایت چیزی جدید بیاید، متن «حذف شده» را بازنویسی کند و فضای آن را می گیرداین بدان معناست که برخی از متن های حذف شده هنوز قابل بازیابی هستند. بازار بزرگی برای نرم افزارهای بازیابی متن و بازیابی متن به خصوص برای جاسوسی وجود دارد. به همین دلیل است که اگر به صورت آنلاین نرم افزار بازیابی پیام های متنی تلفن همراه را جستجو کنید، لیست های زیادی را برای محصولات بازیابی داده های تجاری مشاهده خواهید کرد که مخاطبان آنها مجری قانون، امنیت، تحقیقات خصوصی و سایر کارهای حقوقی هستند.اگر می‌خواهید برای درخواست کپی از پیام‌های تلفن همراه خود با ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه خود تماس بگیرید، انتظار دارید با موانع قانونی روبرو شوید. ارائه‌دهنده شما فقط فایل‌های پیام متنی شما را به شما تحویل نمی‌دهد، مهم نیست چقدر شناسه ارائه می‌کنید. برای اهداف حفظ حریم خصوصی، قوانین سختگیرانه ای برای دسترسی به فایل های تلفن شما وجود دارد، از جمله قانون حفاظت از سوابق تلفن مصرف کننده در سال 2006، و قوانین از نظر پیچیدگی و شدت از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است. می توانید از آژانس مجری قانون محلی خود برای مشاوره بخواهید، اما در نهایت احتمالاً برای دریافت پرونده ها به دستور دادگاه نیاز خواهید داشت.

“پیامک”

بهتر است در آینده برای بایگانی پیام های متنی خود برنامه ریزی کنید. اگر می خواهید متون را حفظ کنید، عادت کنید آنها را از تلفن خود حذف نکنید، به خصوص اگر مکالمه خاصی برای شما ارزشمند است. و پس از اینکه آنها را بایگانی کردید، اغلب از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر هر بار که تلفن همراه خود را به رایانه وصل می کنم تا آن را شارژ کنم، نرم افزار تلفن همراه من را برای پیامک هایی که از آخرین باری که به برق وصل کرده ام جدید هستند، بررسی کند، سپس فایل های جدید را به طور خودکار به رایانه من منتقل کند و آنها را بایگانی کند، ایده آل خواهد بود. حتی بهتر است، اگر نرم افزار به طور همزمان یک نسخه را در یک سرویس پشتیبان ابری آپلود کند، خوب خواهد بود. اما تا زمانی که نرم‌افزار ذخیره‌سازی خودکار مقرون‌به‌صرفه و با کاربری آسان ارائه شود، هر بار که هستید، متن‌های خود را ذخیره کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
گفتگو
شروع گفتگو