ارسال پیامک تبلیغاتی دارای روشها و تکنیکهای خاصی است که اگر به خوبی رعایت شود،
میتواند باعث کسب نتایج موفقیت آمیز کمپینهای بازاریابی شود.
برخی از کسب و کارها ارسال اس ام اس را پنل پيامکي با دیگر کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ خود ادغام میکنند
و برخی دیگر آن را کمپین تبلیغاتی جداگانه در نظر میگیرند.
بنابراین رویکرد شرکتهای مختلف در استفاده از پیامک تبلیغاتی برای کمپین بازاریابی یکسان نیست.
نکات کسب نتایج موفقیت آمیز کمپینهای بازاریابی از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی
در ادامه مقاله نکات کسب نتایج موفقیت آمیز کمپینهای بازاریابی از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی با کمک سامانه پیامک بررسی میشود
1-شرکت با تجربه ارائه دهنده سامانه پیامکی پیدا کنید.
اولین نکته برای کسب نتایج موفقیت آمیز کمپینهای بازاریابی از طریق ارسال پیامک کار کردن
با یک شرکت با تجربه و با سابقه ارائه دهنده سامانه پیام کوتاه است.
برای به دست آوردن بیشترین بازده از استراتژی بازاریابی خود به شرکتهای حرفهای و با تجربه ارائه دهنده پنل پیامک نیاز دارید.
همچنین به یک تیم بازاریابی متخصص در زمینه بازاریابی از طریق ارسال پیامک نیاز دارید.
تیم بازاریابی باید بسیار نزدیک کار کند و به طور مکرر در مورد برنامهها، استراتژیها و اجرای آنها ارتباط برقرار کند.
این تیم بازاریابی هرچه کاملتر و حرفهای تر باشد،
از مزایای استفاده از استراتژیهای بازاریابی موثر بیشتر بهره خواهید بود.
2-مشتریان خود را بشناسید.
برای اندازه گیری نتایج موفقیت آمیز کمپینهای بازاریابی از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی از برنامه CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) استفاده کنید.
موقعیت مکانی مشتریان و زمان ارسال پیامکهای تبلیغاتی را تجزیه و تحلیل کنید،
تا بتوانید پیامکهای تبلیغاتی موثر و مناسب را برای مشتریان هدف ارسال کنید.
مشتریان خود را برای دریافت اس ام اس تبلیغاتی هدفمند شناسایی کنید.
پیامکهای تبلیغاتی عمده برای فروش محصولات و استفاده از خدمات ارسال کنید
که هرکسی در هر مکانی میتواند از آن استفاده کند.
3-پیامکهای تبلیغاتی واضح و قابل فهم برای همه ارسال کنید.
به این نکته توجه کنید: شما تعداد کاراکتر محدودی برای بیان واضح و دقیق پیام تبلیغاتی خود دارید.
در صورت امکان این پیام را با تعداد کاراکتر کمتر ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که پیام واضح و مختصر است
و به زبان فارسی سلیس و روان نوشته شده باشد.
از استفاده از ایموجی و تصاویر در اس ام اس تبلیغاتی خودداری کنید. از پیامکهای تبلیغاتی با پایان باز استفاده نکنید.
نمونهای از این پیامکهای تبلیغاتی این است که از مشتری برای استفاده از فرصت فروش فوق العاده محصولات دعوت میکند اما نمیگوید چه موقع این فروش فوق العاده پایان مییابد.
مشتری برای اینکه از این فرصت ویژه استفاده کند، باید برای زمان خود برنامه ریزی داشته باشد.
با گذاشتن تاریخ خاص برای پایان این فرصت ویژه در انتهای پیامک تبلیغاتی، به مشتریان بالقوه اطلاعات و انگیزه کافی داده میشود.
4- از دکمههای فراخوان به عمل (CTA) در پیامک تبلیغاتی استفاده کنید.
با ارسال پیامک تبلیغاتی با دکمه فراخوان به عمل به جذب بیشتر مشتری کمک خواهید کرد.
این دقیقا همان چیزی است که شما از آنها میخواهید:
مشغول بودن، ارزش دادن به پیامکی که میفرستید، خواندن، تعامل و عمل کردن به آنها.
در ادامه مقاله برخی از نمونههای دکمه فراخوان برای عمل در پیامکهای تبلیغاتی آمده است:
- “نمایش این پیامک” درخواست از مشتریان برای نشان دادن متن به منظور استفاده از تخفیف، راه روشن و موثر برای جذب آنها برای مشارکت در تبلیغات شما است. به عنوان مثال: “امشب 50٪ تخفیف خواهید گرفت اگر این پیامک را نشان دهید.”
- “اینجا کلیک کنید.” گاهی اوقات در پیامک تبلیغاتی خود فضای کافی ندارید تا تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری خود را درج کنید. شاید شما در حال میزبانی یک رویداد باشید و میخواهید یک لینک به نقشه یا ویدیویی درباره این رویداد یا لینکی به وب سایت خود اضافه کنیدکه جزئیات بیشتری در آن وجود دارد. در این حالت، یک دکمه “اینجا را کلیک کنید” لینک به جزئیات لازم میدهد.
- متن ” شرکت در نظرسنجی” پس از ارسال محصول یا ارائه خدمات یک پیامک حاوی لینک نظرسنجی برای مشتریان بفرستید و از آنها بخواهید در این نظرسنجی برای ارائه خدمات بهتر و اشتراک تجربیات شما با دیگران شرکت کنند. تاکید کنید که شرکت در این نظرسنجی چند دقیقه از وقت شما را بیشتر نمیگیرد.
- “هم اکنون خریداری کنید.” این دکمه مناسب فراخوان به عمل برای پیامکهای تبلیغاتی هدفمند است. اگر میدانید مشتری به طور مرتب کالای خاصی را خریداری میکند، میتوانید متنی را برای تبلیغ آن محصول با یک دکمه “اکنون بخرید” ارسال کنید تا انجام خرید برای آنها راحتتر شود.
5-زمان بندی برای ارسال پیامک تبلیغاتی داشته باشید.
باز کردن پیامک به طور متوسط سه دقیقه طول بیشتر طول نمیکشد. برای اینکه پیامک تبلیغاتی شما موثرتر باشند
و پاسخ و واکنشهای بهتری از مشتریان بگیرند، برای آنها فرصت کوتاه و ضرب الاجل برای استفاده از این محصولات با این تخفیف ویژه و این خدمات بسیار خاص تعیین کنید.
اگر جمعه شب یک رویداد افتتاح فروشگاه دارید، جمعه بعد از ظهر از طریق سامانه پیامکی برای ارسال اس ام اس آن اقدام کنید.
اگر در رستوران خود یک شام تبلیغاتی دارید، آن را در پایان روز کار ارسال کنید، نه صبح.
مراقب باشید با ارسال پیامک تبلیغاتی زود هنگام صبح یا خیلی دیر هنگام شب، از سامانه پیام کوتاه ریسکی است.
ساعات قابل قبول بین 8 صبح و 9 شب است.