استراتژی بازاریابی پیامکی تدوین کردن برای راه اندازی یک کمپین موفقیت آمیز میتواند کار دشواری باشد وقتی که فکر می کنید که این نوع بازاریابی همیشه در حال تغییر و به روز رسانی است.
مزایای راه اندازی کمپین بازاریابی پیامکی
به عنوان مثال نرخ باز کردن پیام کوتاه را در نظر بگیرید. از آنجا پنل پيامکي که پیام کوتاه دارای چنین ویژگی قابل اعتماد و گسترده دستگاه تلفن همراه (اسمارت فون یا موارد دیگر) با نرخ باز باورنکردنی 97٪ که اکثر آنها ظرف سه دقیقه پس از دریافت باز میشوند؛ است. فراتر از نرخهای باز و برخلاف سایر روشهای بازاریابی دیجیتال، بازاریابی پیام کوتاه اساسا به هیچ کپی تبلیغاتی نیاز ندارد، مسائل مربوط به طراحی هرگز اجرای آن را به تاخیر نمیاندازد، ردیابی و اندازه گیری آن آسان و ارزان و مورد اعتماد اکثر کاربران تلفن همراه است. این قابلیت را دارد که مسیری مستقیم برای شناسایی بازار هدف و جذب مخاطب هدف طی کنید.
با این وجود ، دقیقا مانند هر کمپین بازاریابی، برای اینکه کمپین بازاریابی پیامکی بتواند بهترین نتیجه را برای شما به دست آورد، باید درست انجام شود. این نوعی جادوگری نیست که تمام مشکلات بازاریابی شما به تنهایی از بین برود. شما به عنوان مجری آن، باید این کار را انجام دهید. کمپین بازاریابی اس ام اسی این پتانسیل را دارد؛ شما باید از آن استفاده کنید.
5 استراتژی بازاریابی پیامکی
در ادامه مقاله 5 استراتژی بازاریابی پیامکی را مرور کنیم تا به شما در ایجاد یک کمپین موفقیت آمیز کمک شود.
1-برای وقت مخاطبان خود ارزش قائل شوید.
این شماره یک در لیست است و تاکنون مهمترین آن است. هنگام ارسال پیامک به مشتریان خود، این را به یاد داشته باشید: شما خودتان را به فضای شخصی افراد دعوت میکنید. بنابراین به یاد داشته باشید که برای وقت مشتریان خود که سرویس پیامکی شما را انتخاب کردهاند؛ ارزش قائل شوید. آیا قصد دارید یک مسابقه با یک جایزه برای برنده برگزار کنید. سعی کنید خدمات منحصر به فرد (و عالی!) ارائه دهید. با این وجود پیشنهادی را ارائه ندهید که در سایر سرویسهای پیام کوتاه یافت میشود. وقت مردم را با دادن تخفیفهای قابل توجه هدر ندهید. به یاد داشته باشید، پیامک فضای امنی است. از این امتیاز سوء استفاده نکنید. مهمان خوبی باشید.
2-آن را شخصی نگه دارید.
اگر می خواهید خود را به فضای خصوصی و شخصی مخاطبین دعوت کنید، مطمئن شوید که نحوه برقراری ارتباط با آن فرد هم خصوصی و شخصی باشد. شما میخواهید مشتریان خود را به عنوان یک دوست قابل اعتماد به تجارت خود جذب کنید. پیامهای خود را کوتاه و شیرین نگه دارید. در اینجا مثالی از منظور ما آورده شده است: ‘سلام ، ممنون از بازدید شما. ما نمیتوانیم صبر کنیم تا به زودی دوباره شما را ببینیم. دفعه بعد که وارد میشوید، این اس ام اس را نشان دهید تا 20٪ در خرید بعدی خود تخفیف دریافت کنید.
3-اعتماد مخاطب را جلب کنید.
به عنوان یک قاعده کلی، مردم شگفتی را دوست ندارند. مردم تداوم را دوست دارند. و در مورد بازاریابی پیامکی، این قانون بیشتر صدق میکند. اول از همه، در زمانی که کسی تصمیم به انتخاب سرویس پیامکی شما گرفت، شما میخواهید که او بداند چه چیزی را انتخاب میکند. داشتن یک جمله توضیحی اندک مانند “شماره تلفن همراه خود را وارد کنید تا به روزرسانی های منحصر به فرد در مورد محصولات جدید، فروش ترخیص کالا از گمرک و اقلام هدیه را دریافت کنید” یک روش عالی برای روشن کردن آنچه مردم انتظار دارند در زمانی که اطلاعات شخصی خود را به شما میدهند، دریافت میکند. به همین ترتیب، مهم است که به آنها بچسبید. آن دوستی نباشید که همیشه قول میدهد با او تماس بگیرد اما هرگز این کار را نمیکند. اگر قابل اعتماد باشید، پاداش خواهید گرفت.
4- آن را با دیگر کمپینهای بازاریابی ادغام کنید.
درک این نکته مهم است که یک کمپین پیام کوتاه به صورت جدا از سایر تلاشهای بازاریابی موفق نمیشود. لینکهای WAP قابل کلیک که در یک پیام کوتاه تعبیه شدهاند، هدایت مشتریان شما به مکان مناسب را آسان میکنند. گفته میشود، اگر میخواهید افراد را به سایت خود هدایت کنید، مطمئن شوید که سایت شما واکنش گرا یا ریسپانسیو است. این را هم به خاطر بسپارید که هرچه انجام کاری خاص برای مشتریانتان آسانتر باشد، احتمال انجام این کار نیز بیشتر خواهد بود.
5- یک احساس فوریت ایجاد کنید.
حتی اگر اس ام اس ارسال کرده باشید که کاربردی، خوش فرم، شخصی و دارای ارزش بسیار زیادی باشد، هیچ تضمینی در مورد جذب مشتری از طریق آن وجود ندارد. با ایجاد احساس فوریت شانس خود را برای انجام کارهایی که مردم میخواهید انجام دهند به حداکثر برسانید. اگر به عنوان مثال کوپن تخفیف ارائه میدهید، حتما به وضوح بیان کنید که این پیشنهاد فقط برای یک هفته خوب است.
منبع: smsglobal.com