پیامک می‌تواند وضعیت یک کسب‌وکار را دگرگون کند و مشتریان را به شکلی هدفمند به سمت آن بیزینس بیاورد. این مساله دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ اما چه راهکارهایی وجود دارد که از تاثیر تبلیغات پیامکی حداکثر بهره‌گیری را داشته باشیم؟ شخصی‌سازی پیامک یکی از راهکارهای افزایش اثربخشی اس ام اس است.

با شخصی سازی پیامک‌ های تجاری، مشتریان احساس می‌کنند به عنوان یک فرد، مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند. نه این که فقط یک شماره از شمار‌ه‌های انبوه پایگاه داده شما را تشکیل می‌دهند.

بررسی‌ها  نشان می‌دهد 67% از مشتریان در هنگام برقراری ارتباط، از جمله ایمیل و پیام کوتاه، انتظار شخصی‌سازی از یک برند را دارند. اما شخصی سازی پیامک دقیقا چیست و چرا تا این حد در جذب مشتری اثرگذار است؟

شخصی‌ سازی پیامک چیست؟

بیایید با تعریف اصول اولیه شروع کنیم.  شخصی‌سازی پیامک (اس ام اس – sms)  دقیقا چه معنایی دارد؟

شخصی‌سازی اس ام اس، انتقال این احساس به مخاطب است که پیام کوتاه ارسال شده دقیقا به طور ویژه برای او نوشته شده است. این روش نقطه مقابل ارسال اس ام اس انبوه با پیامی یکسان به طیف وسیعی از مخاطبان است. در واقع با شخصی‌سازی پیامک تلاش می‌شود با این احساس که شما به عنوان یک فرد برای بیزینس اهمیتی ندارید، مقابله شود. فردی‌سازی می‌تواند به سادگی با روش‌هایی مثل ذکر نام گیرندگان در پیام، اختصاص محتوا به یک منطقه جغرافیایی خاص، یا هدف قرار دادن گروه‌های سنی خاص صورت گیرد.

زمانی‌که کاربران پروفایل آنلاین ایجاد می‌کنند؛ یا به فرم‌های نظرسنجی پاسخ می‌دهند. اطلاعاتی مانند کدپستی، شغل یا تاریخ تولدشان در اختیار شما قرار می‌گیرد. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید مخاطبین خود را سازماندهی کرده و مطابق با این داده‌ها، محتوای مناسبی را ارسال کنید.

به عنوان مثال، ارسال خودکار پیامک تبریک تولد برای مشتری شما با یک کد تخفیف پیامکی که فقط برای 30 روز آینده معتبر است؛ یک نمونه بسیار خوب از شخصی‌سازی ارسال پیامک است.

شخصی سازی پیامک

ادغام کردن ارسال پیامک چیست؟

همه بازاریابان دیجیتال می‌دانند ارتباط با مخاطب چقدر سودمند است و صحبت کردن با مخاطب به عنوان یک شخص مستقل، بخش بزرگی از این امر است.

هنگام تدوین پیام کوتاه مناسب، در نظر بگیرید که پیام متنی‌ای که برای مخاطبتان می‌فرستید چیست و چگونه می‌توانند آن را درک کنند. اگر مخاطبان شما نتوانند با پیامک شما ارتباط برقرار کنند، آن را درک کنند و یا از آن استفاده کنند، احتمالاً حتی زحمت باز کردن آن را هم به خود نمی‌دهند.

این قابلیت، به کسب و کار شما اجازه می‌دهد تا بصورت انبوه پیام‌های مشابه اما با محتوای شخصی را برای مخاطبین خود ارسال کنید. به طور مثال اگر شرکتی بخواهد برای 500 نفر پیامی ارسال کند، می‌تواند ابتدای اس ام اس را با اطلاعات خاص مانند نام، محل یا شغل، شخصی‌سازی کند.

چرا کسب و کار ما احتیاج به ارسال پیامک شخصی‌سازی شده دارد؟

از این طریق با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنید!

شخصی‌سازی پیامک، تنها در استفاده از نام گیرندگان خلاصه نمی‌شود. تعداد زیادی داده وجود دارد که می‌توانید از راه‌های مختلف، جمع آوری و ذخیره کنید. فرم‌های پیشرفته CRM، فرم‌های سفارش اولیه، نظرسنجی از مشتری، برنامه‌های پاداش و مسابقات، همه روش‌های جذابی برای جمع آوری اطلاعات هستند.

ترجیحات، عادات، علایق و سلایق مشتری را برای کمک به تدوین برنامه‌های مربوطه، بر اساس مخاطبان خود جمع آوری کنید. این یک تجارت بزرگ را به پا خواهد کرد و تجربه ای خوب برای مشتری شما ایجاد خواهد کرد که فراموش نخواهند کرد. اما اطمینان حاصل کنید که هنگام استفاده از داده‌های شخصی محتاط هستید. قوانین و مقرراتی مربوط به جمع آوری داده‌ها، حریم خصوصی و استفاده از آن‌ها وجود دارد که باید حتما آن‌ها را رعایت کنید. از جمله انتخاب پیام کوتاه و عدم انتخاب.

بنابراین، اگر شما کمپین‌های پیام کوتاه خود را هنوز شخصی‌سازی نکرده‌اید، اکنون زمان مناسبی است که به آن فکر کنید. بهترین مکان برای شروع فقط استفاده از اطلاعاتی است که در اختیار دارید. پس از آن می‌توانید با گسترش پایگاه داده خود، شخصی سازی پیامک را به روش‌های متفاوتی امتحان کنید.

برای امتحان شخصی‌سازی پیامک از کجا شروع کنم؟

اگر قصد دارید، ارسال پیامک های انبوه را به روش شخصی‌سازی شده امتحان کنید؛ می‌توانید همین الان با شماره‌های زیر تماس بگیرید تا در کمتر از 5 دقیقه پنل پیامکی اختصاصی شما راه‌اندازی شود. از طریق این پنل می‌توانید ارسال اس ام اس با گوشی موبایل و یا کامپیوتر را امتحان کنید.

فعال سازی پنل پیامک در کمتر از 5 دقیقه!

همین حالا تماس بگیرید:

021-88174700

0919-7576831

 

منبع: https://www.smsglobal.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
گفتگو
شروع گفتگو