اصول بازاریابی پیامکی موضوعی است که در این مقاله قرار است به آن پرداخته شود. آیا می دانید سالانه 8.6 تریلیون پیامک ارسال می‌شود، به همین دلیل است که بازاریابی پیامکی به چنان رهبر تاثیرگذار در تبدیل تلاش‌های پنل پيامکي بازاریابی معرفی شده است. در حالی که فقط در حدود 20٪ از ایمیل‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، تاثیر بازاریابی پیامکی با نرخ باز نزدیک 98٪ است. این روش نه تنها مؤثر است، بلکه پیام کوتاه نیز به روش ارتباطی ارجح برای مشتریان تبدیل شده است. در اینجا چند نکته برای به دست آوردن بیشترین استفاده از استراتژی بازاریابی پیامکی شما آورده شده است.

اصول بازاریابی پیامکی

اصول بازاریابی پیامکی

در ادامه این مقاله بازاریابی پیامکی 6 اصل از اصول بازاریابی پیامکی معرفی و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

1-مجوز و تاییدیه بگیرید.

اولین اصل از اصول بازاریابی پیامکی برای دریافت نرخ باز بالا، این است که مشتریان باید مایل باشند تا اس ام اس های شما را دریافت کنند. با درخواست مجوز و تاییدیه، شما می‌توانید تصمیم بگیرید. پایگاه داده مشتریان نباید برای موفقیت کمپین بازاریابی شما به زور و اجبار گسترش پیدا کند.

2- کوتاه. ساده و شیرین باشد.

مردم این روزها در زندگی خود دغدغه و مسائل مختلفی دارند و زمان برای آنها به سرعت طی می‌شود. هیچ کس نمی‌خواهد یک پیامک طولانی را دریافت کند که به پیام‌های بیشتر تقسیم شود و باعث شود تلفن آنها در حین جلسه چند بار به صدا درآید. هر چه سریعتر به منظور و هدف پیام خود برای مخاطب برسید، بهتر خواهد بود. از کلماتی چون، پیشنهاد ویژه، فروش، تخفیف، رویداد خاص در متن پیام خود به صورت پراکنده استفاده کنید. از کلمات اختصاری که برای همه شناخته شده نیست در متن اس ام اس خود، استفاده نکنید. به یاد داشته باشید، هدف اصلی شما برقراری ارتباط موثر با مخاطبان با دادن اطلاعات مهم درباره کمپین بازاریابی تان است.

3-پیامک شما باید منحصر به فرد باشد.

این یکی از مهمترین اصول بازاریابی پیامکی است که می‌خواهید مطمئن شوید که اطلاعات ارائه شده از طریق پیام کوتاه، برای کسانی که مشترک نیستند، بی نظیر و دست نیافتنی است. به همین ترتیب، این اطلاعات را نمی توان در هیچ کمپین بازاریابی اس ام اسی دیگر پیدا کرد.

4-زمانبندی را در ارسال پیامک رعایت کنید.

اگر می‌خواهید پیامک‌های ارسالی شما بیشتر دیده شود و بازدهی بالایی داشته باشد، زمان‌های مختلف را برای ارسال به مخاطبان تست کنید. به عنوان مثال، اگر میزبان وبینار هستید، بهتر است 30 دقیقه قبل برای افزایش حضور مخاطبین، متن یادآوری را ارسال کنید. اگر قصد دارید یک میزبان رویداد باشید، شب قبل یا روز رویداد برای مشترکین خود پیامک ارسال کنید. اگر یک پیام قبل از این رویداد ارسال شده باشد، مخاطبان شما به راحتی فراموش خواهند کرد تا حضور پیدا کند.

شما نمی خواهید به مشتریان خود پیام اسپم دهید، در عین حال نمی‌خواهید که آنها نیز احساس بی توجهی کنند. پیام‌های روزانه باعث می‌شود تا مشترکان به طور کلی از ادامه استفاده از سرویس پیام کوتاه انصراف دهند. یک قاعده کلی در مورد کمپین‌های بازاریابی با اس ام اس، فرستادن تعداد پیامک 4-6 در ماه یا حداکثر 1-2 پیام در هفته است. بهتر است برای حفظ وفاداری مشتریان و همچنین افزایش شناسایی برند و کسب و کار خود، کیفیت را در اولویت قرار دهید.

5-با سایر استراتژی‌های بازاریابی ادغام شوید.

یکی از مهمترین اصول بازاریابی پیامکی ادغام آن با دیگر روش‌های بازاریابی دیجیتالی است. برای این کار می‌توانید لینک سایت خود را برای افزایش ترافیک ورودی آن در پایان هر اس ام اس قرار دهید. همین کار را می‌توانید برای معرفی بیشتر صفحات و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی خود کنید. انجام این کار مخاطبان شما را بیشتر می کند زیرا شما در حال گسترش تبلیغات بازاریابی خود از طریق رسانه‌های مختلف هستید و به همین دلیل به طور بالقوه به مشتری‌های بیشتری می‌رسید.

6- نتایج خود را تحلیل کنید.

در نهایت آخرین اصل از اصول بازاریابی پیامکی تحلیل نتایج تلاش‌های خود است. داشتن یک سیستم یکپارچه که بازخورد و آماری را درباره کمپین بازاریابی شما ارائه می‌دهد؛ بسیار مهم است. این همچنین فرصتی را برای امتحان کردن چیزهای جدید و آزمایش برنامه‌های زمانی مختلف و غیره می‌دهد. نتایج مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین رویکردی را ایجاد می‌کنید که بیشترین نتیجه را به شما می‌دهد.

منبع: callloop.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
گفتگو
شروع گفتگو