پنل قرعه کشی ؛ راهکار ارائه پاداش در برنامه‌های وفاداری مشتری

یکی از معروف‌ترین ضرب‌المثل‌ها در دیجیتال مارکتینگ این که مشتری تکراری بهتر از مشتری جدید است. حتما می‌پرسید: چرا؟ پاسخ کوتاه این است که مشتریان وفادار 300 برابر بیشتر مشتریان غیر وفادار برای خرید از کسب‌وکارها پول خرج می‌کنند. بنابراین با ایجاد یک برنامه موفق وفاداری مشتری می‌توانید تا 95 درصد، سود  پنل اسمس حاصل از فعالیت تجاری خود را افزایش دهید. قرعه کشی و ارائه جایزه یکی از تکنیک‌های موفق وفاداری مشتری است و پنل قرعه کشی مبتنی‌بر پیامک یکی از به‌روزترین پلتفرم‌ها برای مدیریت این تکنیک است. در این مطلب از سهند اس‌ام‌اس با مزایای استفاده از این پنل و راهکارهای استفاده بهینه از آن آشنا می‌شویم.

 

پنل قرعه کشی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

  • پنل قرعه کشی چیست؟
  • پنل قرعه کشی و برنامه وفاداری مشتری
  • استفاده از پنل قرعه کشی چه سودی برای کسب‌وکارها دارد؟
  • امکانات سامانه قرعه کشی سهند

پنل قرعه کشی چیست؟

سامانه یا پنل قرعه کشی ، پلتفرم وب است امکان مدیریت یک برنامه وفاداری مشتری از نوع ارائه انواع پاداش و جایزه را فراهم می‌کند. پنل‌های قرعه کشی انواع مختلفی دارند و البته در ایران استفاده از این پنل‌ها سابقه چندانی ندارد و یک راهکار نوین است. پنل قرعه کشی تمامی امکانات لازم را برای ایجاد یک رویداد قرعه کشی در انواع کسب‌وکار فراهم می‌کند.

این پنل بسته به نوع، امکاناتی دارند که برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:
  •  کد‌هایی یکتا برای قرعه کشی ایجاد می‌کند.
  • فرآیند قرعه کشی را به‌صورت تصادفی ایجاد می‌کند.
  • کد قرعه کشی را از مشتریان دریافت می‌کند.
  • کدهای قرعه کشی را اعتبارسنجی می‌کند.
  • رویدادهای قرعه کشی را یادآوری می‌کند.
  • اسامی برندگان و جوایز را اعلام می‌کند.
  • گزارشات آماری مفید ارائه می‌دهد.
  • اطلاعات مشتریان را ذخیره می‌کند.
  • پنل قرعه کشی و برنامه وفاداری مشتری.

یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های هر برند و کسب‌وکار مجموعه مشتریان وفادار آن است. برندی که ارزش این دارایی را درک کند، حتی برنامه‌های بازاریابی و جذب مشتریان جدید را به‌گونه‌ای سامان می‌دهد که قادر باشد، مشتریان جدید را نیز به مشتریان وفادار تبدیل کند. بر اساس مطالعه‌ای که توسط جیمز آلتفلد (James Altfeld) نویسنده و کارشناس بازاریابی و فروش انجام شده است، شانس فروش محصول شما به مشتری فعلی بین 60 تا 70 درصد تخمین زده می‌شود، درحالی‌که این رقم برای مشتریان بالقوه جدید به حدود 2 تا 5 درصد کاهش می‌یابد.

برنامه وفاداری و پاداش

یکی از راه‌های موثر افزایش تعداد و وفاداری مشتریان، ایجاد برنامه وفاداری و پاداش است. این روش در گروه استراتژی گیمیفیکیشن یا بازی‌سازی در کسب‌وکار قرار می‌گیرد و راهکارهای مختلفی دارد. شما راه‌های مختلفی برای دستیابی به امتیاز بیشتر برای مشتریان خود ایجاد می‌کنید. در چنین شرایطی رسیدن به سطوح امتیاز مشخص به‌معنای دریافت پاداش است.
برای رسیدن به این هدف، یک روش دیگر نیز وجود دارد که همان قرعه کشی است. برای مثال مشتریان شما در صورت رسیدن به امتیاز خاصی در خرید یا خرید به میزان مشخص، یک کد قرعه کشی دریافت می‌کنند. سپس در یک رویداد قرعه کشی که از طریق سامانه قرعه کشی مدیریت می‌شود، برندگان مشخص می‌شوند و جوایز را دریافت می‌کنند.

پنل قرعه کشی سهند سامانه

استفاده از پنل قرعه کشی چه سودی برای کسب‌وکارها دارد؟

کاربران دنیای مجازی در مقام مشتریان بالقوه، در اقیانوسی از برندها، محصولات و خدمات سیر می‌کنند. راهکار اولیه ترجیح یک محصول بر محصول مشابه دیگر، قیمت و یا کیفیت است. اما یک راهکار موثر دیگر هم وجود دارد و آن ایجاد یک ارتباط مستقیم بین با برند است. ایجاد برنامه‌های وفاداری از نوع قرعه کشی، این ارتباط اختصاصی را با مشتریان احتمالی برقرار می‌کند و انگیزه بیشتری برای خرید دوباره به مشتریان فعلی می‌دهد. در ادامه برخی از مزایای دیگر استفاده از پنل قرعه کشی را برای کسب‌وکارها مرور می‌کنیم.

  • ایجاد ارتباط عاطفی با برند

استفاده از پنل قرعه کشی نوعی ایجاد ارتباط مستقیم و فراتر از محصولات با مشتری است. زمانی که پیوند عاطفی یا ذهنی بین مشتری و برند ایجاد می‌شود، حتی در صورتی‌که مشکلی در سفارش یک محصول یا پشتیبانی از محصولات و خدمات پیش بیاید، مشتریان شما صبر می‌کنند تا مشکل حل شود. به‌ویژه که مشتریان شما دریافت هدایا و خود رویداد قرعه کشی را همچون قدردانی برند از مشتریان به‌شمار می‌آورند.

  • سودآوری افزایش فروش

همین که ذهن مشتری شما معطوف به رویداد قرعه کشی با استفاده از این پنل می‌شود؛ او دست کم تا زمان قرعه کشی، وفاداری خود را حفظ خواهد. و احتمال وفادار ماندن او بعد از این رویداد نیز زیاد است. این یعنی خرید بیشتر توسط مشتریان فعلی و افزایش فروش نیز به معنای سودآوری بیشتر برای برند است.

  • تعامل بیشتر با مشتری

سامانه قرعه کشی پیامکی ، مبتنی‌بر پیامک باعث افزایش کانال‌های تعامل با مشتریان می‌شود. شما همچنین با استفاده از این پنل می‌توانید اعتماد مشتریان را به شیوه قرعه‌کشی افزایش دهید. شما همچنین می‌توانید یک رویداد قرعه کشی را با روش‌های دیگر وفاداری مشتری ادغام کنید و نتایج بیشتری دریافت کنید.

  • جذب مشتریان جدید

آیا تاکنون تجربه آشنایی با یک برند از طریق قرعه کشی را داشته‌اید؟ اولین واکنش ما هنگام مواجه با قرعه‌کشی اینست‌که خوسته‌ایم بدانیم آن‌برند، چه محصولات و خدماتی را ارائه می‌کند؟ شاید حتی نخستین خرید خود را نیز انجام داده باشیم. بنابراین با تبلیغات رویداد قرعه کشی در برند خود می‌توانید صدها مشتری جدید را نیز جذب کنید. و آن‌ها را به خرید محصولات و خدمات خود ترغیب نمایید.

پنل پیامکی برای قرعه کشی

امکانات سامانه قرعه کشی سهند

پنل قرعه کشی سهند ، را می‌توانید بر بستر پیامک یا وب‌سایت فعال کنید. این سامانه، امکان ارسال کدهای یکتا برای قرعه کشی را به شما می‌دهد. همچنین می‌تواند پاسخ‌هایی با زمان مشخص برای مشتریان ایجاد و ارسال کند. سامانه قرعه کشی سهند ، مدیریت جشنواره‌های ماهانه و فصلی کسب‌وکار را تسهیل می‌کند و به مدیران و شرکت‌کنندگان، گزارشات آماری ارائه می‌دهد.
پنل قرعه کشی سهند همچنین می‌تواند به ازای شرکت‌کنندگان و برندگان شماره ردیف ایجاد کند. همچون به‌عنوان، یک سامانه آنلاین و به‌دور از تقلب در زمان اجرای رویداد قرعه کشی مورد استفاده قرار گیرد. مدیریت کمپین‌های گوناگون با استفاده از یک رویداد قرعه کشی با استفاده از این پلتفرم آسان می‌شود و شما از مزایای گوناگون این رویداد برخوردار خواهید شد.

با ما تماس بگیرید؛ تا در کمتر از 5 دقیقه

صاحب یک پنل پیامکی حرفه‌ای؛ با قابلیت‌های ویژه شوید…

تلفن راه‌اندازی و پشتیبانی: 88174700-021

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
گفتگو
شروع گفتگو