ایجاد ارتباط با کارمندان و کارکنان یک سازمان، بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های تیم منابع انسانی به شمار می‌آید. هماهنگی در استخدام‌ها، قراردادها، حقوق، دستمزد، پاداش، مناسبت‌های مختلف و همچنین مدیریت کارمندان، منابع انسانی را ملزم به برقراری ارتباط با بخش‌های مختلف سازمان می‌کند. بسیاری از متخصصین منابع انسانی پیگیری و اطلاع‌رسانی‌های سازمانی را از طریق ارسال پیامک انجام می‌دهند. در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی کاربرد سامانه پیامکی برای منابع انسانی بپردازیم؛ همراه ما باشید.

ارسال پیامک سازمانی؛ راحت‌ترین راه هماهنگی با تمامی اعضا

بی‌شک هماهنگی در سازمان‌هایی با تعداد کارکنان بالا، بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود؛ از طرفی اگر شما تمامی سختی‌ها را نیز متحمل شوید، در بسیاری از مواقع اطلاع‌رسانی به شخص یا اشخاصی از قلم می‌افتد. به همین دلیل مدیران شرکت‌هایی با تعداد پرسنل بالا، بهترین راه هماهنگی و اطلاع‌رسانی را ارسال پیامک می‌دانند. در این راه می‌توان از ارسال ایمیل‌های سازمانی و انبوه نیز استفاده کرد؛ اما ممکن است شخص دیرتر از زمان موردنظر شما ایمیل را ببیند و یا ایمیل به عنوان اسپم شناخته شود.

در نظر داشته باشید که ارسال پیامک‌های انبوه در سازمان‌های دولتی نیز نقش اساسی در اطلاع‌رسانرا ایفا می‌کنند. البته در طی سال‌های اخیر عده زیادی پیامک‌های انبوه را مزاحم دانسته و در پی همراه اول بوده‌اند. به همین دلیل بهتر است قبل از هرگونه اقدامی، کارکنان را از روند ارسال پیامک سازمان مطلع کرده و به آن‌ها هشدار دهید که به پیامک‌ای ارسالی از طرف سازمان توجه کنند.

در ادامه چند نمونه از کاربرد سامانه پیامکی برای منابع انسانی و پیامک‌هایی که در سازمان‌ها به منظور اطلاع‌رسانی انجام می‌شود را معرفی خواهیم کرد.

ارسال پیامک‌هایی برای استخدام نیرو و تعیین زمان مصاحبه

از جمله اساسی‌ترین کاربردهای سامانه پیامکی برای منابع انسانی می‌توان به دستیابی سریع به افراد جویای کار اشاره کرد. از پیام‌های کوتاه می‌توانید برای ارتباط با افراد جویای کار در سپردن پست موردنظر، یادآوری زمان مصاحبه و یا پیگیری روند استخدام استفاده کنید. با انجام این کار دیگر نیازی به پیگیری تلفنی و صرف کردن وقت زیاد برای این کار، نخواهید داشت.

ارسال پیام کوتاه برای خوشامدگویی به نیروهای جدید

ارتباط دو طرفه از اصلی‌ترین اقداماتی است که باید در یک محیط کاری سالم صورت بگیرد. شما می‌توانید از طریق ارسال پیامک، احساس خوب خوش‌آمدگویی را در کارمندان جدید ایجاد کرده و اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهید. در پیام استقبال می‌توانید اطلاعاتی کلی درباره نحوه دسترسی به اینترنت، سرویس‌های رفت و برگشت و همچنین تهیه غذا را به آن‌ها توضیح دهید. این کار سبب می‌شود آن‌ها با محیط احساس غریبی کمتری کرده و در کل دید مثبت‌تری به محل کار جدیدشان داشته باشند.

 

ارسال پیامک برای دریافت حقوق و مزایا

در بیشتر ادارات، بخش منابع انسانی همیشه درگیر سؤال و جواب‌های متعددی درباره حقوق و مزایای دریافتی است. به همین دلیل می‌توانید برای اینکه زمان بیشتری در اختیار داشته باشید، تأیید مرخصی‌ها یا رفع ابهامات را از طریق پیام کوتاه به اطلاع کارکنان برسانید.

مثلا با استفاده از ماژول ارسال پیامک کلمات کلیدی شما می توانید فایل اکسل حقوق را در سامانه پیامکی آپلود نموده تا برای هر کسی پیامک حقوق همراه با جزئیات ارسال شود و لازم نیست شما برای هر نفر به صورت تکی پیامک را ارسال کنید و با ارسال یک پیامک گروهی از طریق اکسل برای هر کسی پیامک خاص خودش ارسال می‌شود و به این قابلیت ماژول ارسال هوشمند کلمات کلیدی گفته می‌شود.

ارسال پیامک برای اطلاع‌رسانی برنامه کاری کارمندان

اگر به صورت هفتگی یا روزانه برنامه‌هایی را برای کارمندان‌تان در نظر می‌گیرید، بهترین راه برای اطلاع‌رسانی آن، ارسال پیامک است. شما می‌توانید برنامه را برای کارمندان مدنظرتان ارسال کنید و یا اینکه به آنها اطلاع دهید که برنامه کاری به ایمیلشان ارسال شده است. این کار سبب می‌شود هیچ‌گونه بی‌نظمی در روند کار صورت نگیرد و خیالتان از بابت انجام شدن منظم کارها راحت باشد.

شما از طریق می‌توانید افراد سازمان را به عضویت در گروه‌های مشخصی دعوت کرده؛ یا اینکه درباره عملکرد سازمان و موارد گوناگونی نظرسنجی کنید. دریافت بازخوردها از کارکنان و اعمال نظر آن‌ها می‌تواند سبب ایجاد ارتباطی مثبت و حس خوب در محیط کاری شود.

اطلاعیه‌های مهم را از طریق پیام کوتاه به گوش کارمندان برسانید

تابلو اعلان‌هایی که در سالن و راهرو شرکت‌ها و ادارات نصب می‌شد، امروزه دیگر طرفدار چندانی ندارد. عده کمی حوصله و وقت خواندن تابلو اعلانات را دارند، به هیمن دلیل بهتر است اطلاع رسانی درباره برگزاری یا عدم برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی را بر عهده پیامک‌ها گذاشت.

ارسال پیام کوتاه؛ بهترین راه برای یادآوری ارسال انواع گزارش و داده‌ها

بهتر است برای جلوگیری از فراموش شدن، زمان برگزاری جلسات، دوره‌ها، رویدادها و حتی ارسال گزارش عملکرد را نیز در قالب یک پیام کوتاه به کارکنان ارسال کنید. با این کار هم شما می‌توانید به داده‌های مدنظرتان در سریع‌ترین زمان ممکن دسترسی یابید، هم کارکنان‌تان از پیگیری‌های شما مطلع شده و کارشان در زمان مقرر به اتمام می‌رسانند.

اطلاع‌رسانی تعطیلی شرکت در مواقع خاص

شاید شرکت‌ها به دلایل مختلفی مانند آلودگی یا برودت هوا، شیوع انواع بیماری‌ها و دلایل خاص دیگری تعطیل شوند. شما می‌توانید یک روز قبل از اجرای این تصمیم، از طریق پیامک به کارکنان شرکت‌تان اطلاع دهید.

 

مزایای ارسال پیامک‌های انبوه چیست؟

امروزه با توجه به استفاده جامع از گوشی‌ و تلفن‌های هوشمند، بیشتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های عمومی از طریق ارسال پیام‌های کوتاه انجام می‌شود. علاوه‌بر این اطلاع‌رسانی سازمانی و حتی بازاریابی از طریق پیام کوتاه، شما می‌توانید کارهای دیگری مانند دریافت قبض برق از طریق پیامک را نیز تجربه کرده و به راحتی اقدام به پرداخت کنید.

ارسال پیامک انبوه می‌تواند شما را از دغدغه اشتباه و یا سهل‌انگاری در اطلاع‌رسانی یا یادآوری رویدادهای مهم، رها کند. برای این کار شما می‌توانید از سامانه‌های پیامک یا پنل پیامکی استفاده کرده و طبق نیازتان یکی از انواع پنل‌ها را خریداری کنید.

سامانه پیامکی پیشرفته همراه با اپلیکیشن ارسال پیام کوتاه

در این مقاله به بررسی کاربرد سامانه پیامکی برای منابع انسانی و نقش حیاطی این ابزار در اطلاع‌رسانی‌های سازمانی پرداختیم. فراز اس‌ام‌اس با ارائه انواع پکیج‌های متنوع توانسته نیاز بسیاری ازمشتریان را رفع کند. تنها کافی است تعرفه‌ها و پنل‌های موجود در وب‌سایت را مشاهده کرده و یکی از آن‌ها را براساس نیاز سازمان‌تان خریداری کنید. یکی از امتیازات ویژه فراز اس‌ام‌اس پنل‌های مادام‌العمر و بدون نیاز به تمدید سالانه است. برای تماس با تیم تخصصی ما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وب‌سایت اقدام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
گفتگو
شروع گفتگو